Jak rozliczać nadgodziny i dyżury pełnione przez kierownika działu

Problem: Kierownik działu sprzedaży jest zatrudniony w spółce akcyjnej w systemie podstawowym w miesięcznych okresach rozliczeniowych. Co do zasady wykonuje swoje zadania w dni powszednie, w godzinach od 8.00 do 16.00. Niemniej pracodawcy zdarza się wezwać go do pracy w wolną sobotę lub niedzielę. Taki przypadek zaistniał w sobotę 5 kwietnia oraz w niedzielę 13 kwietnia. Dodatkowo kierownik pełni dyżury zakładowe, podczas których pozostaje, co do zasady, w gotowości do udzielania merytorycznego wsparcia podległym handlowcom, a czasem przyjmuje od nich raporty. Dyżury te obejmują 5 godzin po zakończeniu pracy i są pełnione jedynie w dniach roboczych. Jak prawidłowo naliczyć mu wynagrodzenie, jeśli poza stałą pensją zasadniczą w kwocie 5.000 zł otrzymuje dodatek funkcyjny w kwocie 1.000 zł i zmienne premie wynikowe, za kwiecień w wysokości 2.000 zł?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ