Jak rozliczyć zwolnienie przekazane po terminie wypłaty wynagrodzenia?
Niekiedy pracownik spóźni się z dostarczeniem zwolnienia lekarskiego i w wyniku tego dotrze ono do pracodawcy już po terminie naliczania wynagrodzeń. Pracodawca oprócz naliczenia za dany miesiąc wynagrodzenia, w którym nie uwzględnił zwolnienia lekarskiego, przekaże już do ZUS dokumenty rozliczeniowe za ten konkretny miesiąc. Czy pracodawca może samodzielnie dokonać zmniejszenia wynagrodzenia w kolejnym miesiącu?Jak wykazać taką sytuację w rozliczeniach z ZUS i w którym miesiącu? Czy w każdej sytuacji płatnik musi dokonać korekty naliczonych list płac oraz deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA i raportu imiennego ZUS RCA? Te i inne zagadnienia omawiamy w opracowaniu.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy