Jakie obowiązki czekają pracodawcę, którego pracownik zmarł

Pytanie:

W zeszłym miesiącu zmarł nasz pracownik (nie w skutek wypadku do/z ani w pracy, zmarł w szpitalu). W związku z tym należy rozliczyć należne świadczenie chorobowe oraz pozostałe tj ekwiwalent za urlop itp. Pracownik, który zmarł był kawalerem, nie miał dzieci, ma dwóch dorosłych braci (22 i 24 lata) i ojca, który w miesiącu wrześniu skończy 65 lat (nie pobiera renty ani emerytury). 1. kto jest uprawiony do renty rodzinnej - czy ojciec który ma skończone 50 lat nie pobiera emerytury ani renty jest uprawiony do renty rodzinnej? 2. czy ojciec musi przedstawić decyzje z ZUS o przyznaniu renty rodzinnej? 3. co jeśli ojciec nie uzyska renty rodzinnej w ZUS, czy liczy się fakt jej otrzymania czy spełnienia warunków do uzyskania renty rodzinnej? Czy wówczas oświadczenie ojca wystarczy? 4. co gdy nikt nie spełnia warunków dp renty rodzinnej? Czy trzeba czekać na sprawę spadkową? 5. na podstawie jakich dokumentów należy wypłacić wynagrodzenie zmarłego? Czy musi być jakiś wniosek osoby uprawionej? 6. Co z odprawą pośmiertną gdy tylko ojciec jest uprawiony to przysługuje 1/2 należnej wysokości? 7. Co w przypadku gdy żadna osoba nie jest uprawiona do odprawy? Czy trzeba czekać na sprawę spadkową? 8. Gdy ojciec nie uzyska renty to odprawa nie przysługuje? 9. czy w aktach osobowych powinien znaleźć się oryginał aktu zgonu? 10. komu wydać PIT-11 i świadectwo pracy? 11. jak zaznaczyć na liście płac wypłatę wynagrodzenia, czy należy wpisać nazwisko zmarłego pracownika czy osobę uprawioną?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ