Dodatkowy zasiłek opiekuńczy: jak postąpić, gdy pracownik „koryguje” oświadczenie

Pytanie:

W jednostce samorządowej, czas pracy pracowników wynosi 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo, w 5-dniowym tygodniu pracy. Dla pracowników każda sobota i niedziela jest dniem wolnym od pracy. Pracownik opiekujący się dzieckiem do lat 8, cały kwiecień przebywał na dodatkowym zasiłku opiekuńczym. Oświadczenia składał przed rozpoczęciem tygodnia tylko na dni pracujące, tj. 1–3 kwietnia, 6–10 kwietnia, 14–17 kwietnia, 20–24 kwietnia, 27–30 kwietnia. Zasiłek został wypłacony tylko za dni, na które zostały złożone oświadczenia (bez sobót i niedziel) i nie zostało wypłacone wynagrodzenie za dni wolne od pracy – zgodnie z rozporządzeniem MPiPS z 29 maja 1996 r. w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy. Pracownik złożył „korektę” oświadczenia na cały miesiąc kwiecień (od 1 kwietnia do 30 kwietnia łączenie z sobotami i niedzielami) i wymaga od pracodawcy wypłacenia zasiłku opiekuńczego za soboty i niedziele. Czy pracodawca ma obowiązek składania korekty do ZUS i wypłaty zasiłku za soboty i niedziele?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ