Odprawy pracownicze – zasady wypłaty i przypadki braku prawa do świadczenia

Najczęściej prawo do odprawy powstaje w razie rozstania z pracownikiem. Odprawa jest świadczeniem pieniężnym należnym z tytułu rozwiązania stosunku pracy i ma chwilowo zabezpieczyć pracownika po utracie źródła dochodu. Odprawy przysługują na podstawie przepisów rangi ustawowej lub wewnętrznych aktów płacowych np. układów zbiorowych pracy. Pracodawca żegnając się z podwładnym powinien więc zbadać czy spełnia on warunki do nabycia prawa do danego rodzaju odprawy. Zdarza się też, że wystąpią przesłanki uprawniające do otrzymania więcej niż jednej odprawy, a czasem brak prawa do świadczenia.Aby nie popełnić błędu przy ustalaniu prawa i wypłacię odpraw, skorzystaj ze wskazówek zawartych w opracowaniu.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ