Prawo do premii – czy można je uregulować poza regulaminem wynagradzania

Pytanie:

Pracodawca posiada regulamin wynagradzania, chciałby jednak uregulować poza regulaminem premie pracowników. Premie zostałyby wprowadzone zarządzeniem, wycofanie się z nich nie skutkowałoby więc koniecznością zmiany regulaminu. Wychodzimy z założenia, że byłby to dodatkowy składnik wynagrodzenia, premie byłyby tylko in plus w stosunku do tego, co pracownicy otrzymują obecnie, więc nie byłoby to działanie na niekorzyść pracowników. Moglibyśmy zaś łatwiej reagować na ewentualne zmiany rynkowe, zmieniając wysokość premii lub z nich nawet czasowo albo na stałe rezygnując. Czy takie działanie jest dopuszczalne?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ