Kontrole trzeźwości pracowników – czy każdy pracodawca musi mieć zakładową procedurę

Wraz z wprowadzeniem do Kodeksu pracy nowych przepisów umożliwiających kontrole trzeźwości pracowników, wśród pracodawców pojawiło się wiele pytań m.in. o to, czy każdy z nich musi, może bądź powinien określić zasady kontroli trzeźwości, np. w regulaminie pracy? Czy od 21 lutego 2023 r. zakład pracy powinien być wyposażony w alkomat lub inne urządzenie stwierdzające obecność alkoholu w organizmie pracownika, posiadające ważny dokument potwierdzający jego kalibrację lub wzorcowanie? A także, kto w zakładzie pracy miałby być uprawniony do przeprowadzenia takiego badania?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ