Jak zmodyfikować wymiar czasu pracy radcy prawnego wykonywanej w siedzibie pracodawcy

Pytanie:

Radca prawny zatrudniony jest na podstawie umowy o pracę na pełny etat na czas nieokreślony. Jego umowa o pracę zawiera informacje o stanowisku, miejscu pracy, wymiarze etatu, składnikach wynagrodzenia oraz ogólną informację, że pozostałe warunki zatrudnienia ustalają regulaminy pracy i wynagradzania. Regulamin pracy zawiera informacje o okresie rozliczeniowym obowiązującym w zakładzie pracy oraz o stałych godzinach rozpoczynania i zakończenia pracy dla wszystkich pracowników. Pracodawca kilka lat temu ustalił odrębnym pismem dla radcy prawnego dni i godziny jego pracy w siedzibie pracodawcy w oparciu o art. 18 ustawy o radcach prawnych. Obecnie, po dokonaniu analizy i stwierdzeniu niewielkiej liczby prowadzonych postępowań sądowych, pracodawca chce zwiększyć ilość godzin pracy w biurze. Czy w takim przypadku wystarczy jednostronna decyzja pracodawcy, czy też należy zastosować porozumienie zmieniające – a w przypadku braku zgody pracownika – wypowiedzenie zmieniające?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ