Jak prawidłowo rozliczyć się pracownikiem odchodzącym z pracy – obowiązki płacowe pracodawcy

W razie rozwiązania z pracownikiem umowy o pracę, pracodawca musi dopełnić wiele obowiązków, w tym ustalić uprawnienia do świadczeń, do których prawo powstaje dopiero wraz z końcem zatrudnienia. Z pracownikiem należy się też rozliczyć z bieżących wynagrodzeń, wystawić świadectwo pracy, uporządkować i zamknąć akta osobowe. W niniejszym artykule zebraliśmy najważniejsze obowiązki pracodawcy, o których warto pamiętać, aby uniknąć ewentualnych sporów sądowych z byłym już pracownikiem.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ