Zapisy o premii uznaniowej w umowie o pracę – czy trzeba zmienić treść umowy

Pytanie:

Pracownicy mają wynagrodzenie zasadnicze oraz premię uznaniową, która jest przyznawana w zależności od uznania kierownika w wysokości do 400 zł. Od premii są odprowadzane składki, jest ona pomniejszana proporcjonalnie do liczby dni nieobecności spowodowanych chorobą. Premia jest wliczana do podstawy zasiłku chorobowego. Poprzednia kadrowa sporządzając umowy o pracę, wyszczególniała wynagrodzenie zasadnicze np. 2.200,00 zł i premię uznaniową do 400 zł. W kilku umowach jest zapis: „wynagrodzenie zasadnicze i premia uznaniowa 400 zł”, a szef przyznaje w niektórych miesiącach premię mniejszą niż 400 zł lub pracownik wcale jej nie otrzymuje. Czy dodatkowy składnik wynagrodzenia w postaci premii uznaniowej ma być wpisany w umowie, czy wystarczy jeśli w umowach będzie wyszczególnione tylko wynagrodzenie zasadnicze, a premia i jej wysokość w regulaminie wynagradzania i premiowania, który posiadamy? Jeśli tak, to jak najlepiej wyprostować błędne zapisy w umowach o pracę? I czy premię uznaniową, która zależy wyłącznie od uznania kierownika, można zaliczyć do wynagrodzenia minimalnego obowiązującego w danym roku?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ