Zmiana danych ubezpieczonego
W trakcie zatrudnienia pracownicy często zwracają się do swych pracodawców o zmianę określonych danych w kartotece pracownika. Dotyczy to takich danych jak: nazwisko, adres. Czasami też zachodzi konieczność zgłoszenia dziecka bądź innego członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego albo np. zgłoszenia niepełnosprawności pracownika lub rozpoczęcia pobierana przez niego renty albo emerytury. Na jakim druku powinniśmy dokonać zmiany nazwiska pracownika i w jakim terminie przesłać do ZUS? Jakie dokumenty przekazać, gdy zmianie ulegną inne dane bądź też pojawią się okoliczności mające wpływ na kartotekę pracownika w ZUS? Zachęcam do zapoznania się z poniższymi wskazówkami.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy