Opodatkowanie kosztów szkolenia pracownika prowadzącego PKZP

Pytanie:

Pracownik zatrudniony na stanowisku urzędniczym w jednostce samorządu terytorialnego zajmuje się w ramach umowy zlecenia pracowniczą kasą zapomogowo-pożyczkową. Ostatnio otrzymał ofertę uczestniczenia w szkoleniu z tego zakresu. Prowadzenie kasy zapomogowej nie jest podstawowym obowiązkiem pracownika związanym z zajmowanym stanowiskiem. Czy w związku z tym będzie on mógł skorzystać ze szkolenia w ramach pracy zawodowej jako pracownik urzędu? Czy pracodawca może finansować takie szkolenie, skoro kasa zapomogowa działa na terenie jego zakładu, czy też pracownik powinien pokryć koszty szkolenia z własnej kieszeni? Czy koszt takiego szkolenia należy traktować jako przychód i odpowiednio opodatkować?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ