Notatki służbowa o pracowniku – brak regulacji powoduje problemy

Pytanie:

W naszej firmie praktykowane są notatki służbowe, które dotyczą indywidualnych zdarzeń – np. pracownik spóźnia się do pracy albo nie przychodzi wcale i nie usprawiedliwia tego we właściwy sposób, źle wykonuje powierzone zadanie lub lekceważy polecenie przełożonego. Nie są to kary nakładane na pracownika. Notatkę podpisują przełożony i pracownik i jest ona włączana do akt osobowych. Czy są podstawy, aby gromadzić takie dokumenty w aktach pracowniczych? Czy pracownik może nie zgodzić się na podpisanie notatki (bo np. nie zgadza się z oceną swojej pracy) i żądać usunięcia notatki z akt lub odwoływać od tego dokumentu? Czy pracodawca może wykorzystać takie notatki w razie ewentualnego sporu z pracownikiem?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ