Jak ustalić odszkodowanie z tytułu odpowiedzialności materialnej za szkodę wyrządzoną pracodawcy

Pytanie:

Pracownica zatrudniona w dziale księgowości zajmująca się rozliczaniem płac omyłkowo naliczyła i wypłaciła innemu pracownikowi podwójną premię. Czy ponosi ona odpowiedzialność materialną i czy powinna zapłacić odszkodowanie ? Jeśli tak, to jak je obliczyć i jak wyegzekwować od pracownicy ? Nienależna premia wyniosła 1500 zł. Pracownica otrzymuje stałą pensję 2900 zł oraz zmienną miesięczną premię, w zależności od stopnia wykonania zadań (zwykłe koszty uzyskania przychodów, kwota zmniejszająca podatek). Zdarzenie miało miejsce we wrześniu. Wsteczne jej premie wyniosły odpowiednio 350 zł, 420 zł i 380 zł.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Przegląd Płacowo-Kadrowy

ZOBACZ OFERTĘ